Archived: ЗЛАТНИ ИЛЮЗИИ

Golden Delusions

ЗЛАТНИ ИЛЮЗИИ е пърформанс – инсталация, в която четирима артисти преплитат звук, светлина и движение в едно цяло.

Те съграждат свят от художествени образи, вдъхновен от цвят и символика. Светлинната и звукова инсталация на Ханс Питър Кун осигурява основата за диалог между хореографията и танца на Акеми Нагао и Джунко Вада, към които се присъединява звуковата композиция и пърформанс на цигуларката Биляна Вучкова.

Както и в предишната им работа в различни комбинации, артистите възнамеряват да „изследват начините за слушане, вариациите на физическите връзки между музикант и танцьорите и модификациите на пространството, създадени от светлината и звука чрез взаимодействието между изпълнителите и инсталацията.” (Compovisation, 2014).

БИЛЯНА ВУЧКОВА – КОМПОЗИЦИЯ/  ЦИГУЛКА / ГЛАС

Биляна Вучкова е цигулар, композитор-изпълнител и импровизатор. Тя съчетава класически солови и ансамблови творби и музика от съвременни композитори (често написана за самата нея) със собствени композиции, изпълнени в реално време чрез импровизация. Творческият й порив обхваща възможно най-широк спектър от звуци и движения, като това й позволява да разшири звуковите, техническите и физическите си способности и да развие собствен и строго-индивидуален артистичен език.

Биляна живее в Берлин и се изявява на фестивали и концертни серии по целия свят. Работи като солист и участва в дуета Voutchkova/Thieke, както и в Splitter Orchestra, Solistenensemble Kaleidoskop, Ensemble Modern, Ensembles United Berlin и Zeitkratzer и други.

Последните й проекти включват фестивални участия – Фестивал за съвременна музика Хъдърсфийлд (Англия), Klangspuren Schwaz (Австрия), Vorspiel/Transmediale (Германия), GAS, Mózg (Полша), Moving Music, Radar и други – солово турне в Чили и Колумбия, колаборации с Berliner Ensemble и She She Pop и редица изяви на престижни сцени.

Издава соловия албум „Modus of Raw“ и триплета „Blurred Music“, които биват признати от критиката по целия свят. Вучкова е носител на Стипендия за композитори на Сената на Берлин, както и на подкрепа от INM Berlin, Musikfonds и Trust for Mutual Understanding, Ню Йорк.

ХАНС ПИТЪР КУН – СВЕТЛИННА И ЗВУКОВА ИНСТАЛАЦИЯ / СЕТ ДИЗАЙН

Роден в Кил (Германия), днес Ханс Питър Кун живее и работи между Берлин и Киото (Япония). Започва творческата си кариера още на 6-годишна възраст, когато се записва в театралния клас в училище.14-годишен, основава първата си рок-енд-рол банда и през 1975 г. започва професионалната си кариера в Schaubühne am Halleschen Ufer в Берлин (сега Schaubühne am Lehniner Platz). Там той работи като звуков дизайнер в постановки на Питър Щайн, Клаус-Майкъл Грубер, Люк Бонди и др.В последния си сезон в Schaubühne, заедно с Робърт Уилсън създават “Death, Destruction & Detroit”.

След като Кун напуска Schaubühne през 1979 г., се концентрира върху собствената си артистична работа и създава огромно количество творби – основно звукови и светлинни инсталации, радиопредавания, филмова и театрална музика, а през 1989 г. започва да композира и музика, предназначена за танц.

През 1985 г. съ-основава първата частна радиостанция в Берлин, която по-късно се превръща в RADIO 100, чието седмично шоу за нова музика “Audionauten” (The Audionauts), става популярна не само в бившия Западен Берлин, но и в източната част на града, където хората се радвали да чуят нова музика, която не е достъпна за тях.

Печели престижната награда „Златен лъв” на Венецианското биенале 1993, за съвместната си работа с Робърт Уилсън за инсталацията „Памет / Загуба”. От 2012 г. е гост-професор в майсторския клас Sound Studies & Sonic Arts в Universität der Künste (University of the Arts) в Берлин.

ДЖУНКО ВАДА – ХОРЕОГРАФИЯ / ТАНЦ

Джунко Вада е родена в Токио. След като завършва живопис в Musashino Art University (Токио), тя започва да работи по мащабна абстрактна картина. Физическите измерения на творбата я довеждат до много личен танцов стил. Източникът на живопис и на танц е едни и същ, а тялото се превръща в еквивалентна абстрактна скулптура в пространството. Както си служи с четката върху платното, така със своето тяло Вада рисува на сцената. Движението се превръща в триизмерна картина в пространството. И двете – живопис и танц – са абстрактни понятия и имат тясна връзка с традиционното японско изкуство.

От 1985 г. Вада сътрудничи главно със звукови артисти като Акио Сузуки, Ролф Юлиус, Ханс Питер Кун и други. Тя участва продукции на Саша Валц, а също така изпълнява спектакли в музеи, галерии и публични пространства. Сред тях са ZKM Карлсруе (Германия), Център „Помпиду“ – Париж Paris (Франция), Neue Nationalgalerie Berlin (Германия), Telstra Adelaide Festival (Австралия), Музей на азиатското изкуство – Сан Франциско (САЩ), Музей на изкуството – Сао Паоло (Бразилия), Stedelijk Museum – Амстердам (Холандия), Ruhrtriennale – Есен (Германия) и редица други. Вада поставя и изложби, последно в Haus am Waldsee в Берлин. През 2005 г. се завръща на сцената след 10-годишна пауза. Живее и работи в Берлин.

АКЕМИ НАГАО – ХОРЕОГРАФИЯ / ТАНЦ

Акеми Нагао е съвременен артист, хореограф и танцьор. Базирана в Берлин, тя се интересува от най-личните аспекти на танца и движението. Аспектите, породени от емоциите на тялото, историята, спомените, копнежите и въображението. Танцови движения, тясно свързани с конкретното минало, личните взаимоотношения, политически възгледи и най-съкровени желания.

Нагао се е занимавала с балет, улични танци, соул, съвременен и импровизационен танц. Зад гърба си има и публикации за улични танци, традиционни индийски танци и хавайския танц (Хула), които пише по време на следването си в Osaka International University, Япония.

От 2011 г. насам Нагао танцува в продукциите на редица хореографи и артисти от Европа и Азия, сред които Чой Ка Фай, Ева Бауман, Йошико Чума и други. Като хореограф, тя създавала авторски творби в колаборации с разнородни артисти, в това число архитектът Анна Кубелик, хореографът Бетина Нойхаус, звуковият артист Майкъл Татъл , визуалният артист Мин Ох, както и много други. В момента завършва магистратура по хореография (maC) в Hochsculübergreifendes Zentrum Tanz (Берлин) и търси отговорите на въпросите за дискриминацията, пристрастията и невидими стени в човешките взаимоотношения.

Светлинна и звукова инсталация, сет дизайн – Ханс Питър Кун  

Хореоградия / Танц – Акеми Нагао, Джунко Вада

Композиция, музика и пърформанс – Биляна Вучкова

Спектакълът гостува в Пловдив с подкрепата на EU Japan Fest Committee.